Spôsob konania: online
Použitá platforma: Microsoft Teams
Podmienky pre získanie osvedčenia:
- Najmenej 80 % osobná účasť na prezenčnej (online) forme vzdelávania, t.j. 24 z 30 hodín.
- Vypracovanie a odovzdanie všetkých výstupov dištančnej formy vzdelávania.
- Vypracovanie a predstavenie záverečnej prezentácie pred trojčlennou komisiou v súlade s § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z.
Čo v prípade, že sa niektorého stretnutia nemôžete zúčastniť, zlyhá vaša technika alebo zabudnete niečo, čo bolo prebraté? Z každého webinára sa zhotovuje videozáznam, ktorý budete mať k dispozícii a môžete si podľa neho látku dobrať alebo zopakovať aj po ukončení vzdelávania.
Obsah vzdelávania:
- prostredie Scratch – základné nástroje na ovládanie prostredia
- postava Scratch a jeho nastavenia
- tvorba prvého programu – základné príkazy pre pohyb a kreslenie, parametre
- základné udalosti
- hľadanie efektívnych riešení – cyklus s pevným počtom opakovaní, tvorba vlastných príkazov
- paralelné procesy
- práca s postavami a kostýmami – využitie knižnice postáv, kreslenie vlastných postáv a ich zakomponovanie do programu, tvorba pozadí
- súradnice
- práca s náhodným číslom
- cyklus s podmienkou
- práca s náhodným číslom
- tvorba programov s využitím príkazov z kategórií Zvuk, Vnímanie a Pero
- vetvenie – jednoduché a zložené
- cyklus s podmienkou a vetvenie – rozdiely a spôsoby využitia
- premenná – jednoduchá a pokročilejšia práca s premennými
- vstup a výstup
- matematické operácie
- matematické operácie v zložených podmienkach
- tvorba hier
- doplnky – ďalšie možnosti práce so Scratchom
- budúcnosť AI v programovaní
- metodika výučby algoritmizácie a programovania – rôzne prístupy (konštruktivizmus, myšlienkové rutiny, práca s chybou)