Chcete spoznať nový populárny programovací jazyk? Viete, že s programovacím jazykom Python pracujú aj v Googli, Faceboooku i CERN-e? Ponúkame vám novú učebnicu, ktorá dodržiava nielen didaktické zásady, ale zároveň aj podporuje kreativitu a hravosť, ktorá je v každom z nás.
Učebnica vychádza z potrieb aktívnych učiteľov, ktorí sa stretávajú v Klube učiteľov informatiky vedeným autorom. Autor učebnice vyučuje 15 rokov informatiku na 1. súkromnom gymnáziu v Bratislave. Svoje skúsenosti z vyučovania programovania v rôznych programovacích jazykoch využil aj pri tvorbe učebnice. Autorovi záleží na zvyšovaní kvality predmetu informatika, preto aktívne spolupracuje na vytváraní vzdelávacích programov, posudzovaní učebníc aj príprave budúcich učiteľov. Spolupracuje so Štátnym pedagogickým ústavom, Národným ústavom certifikačných meraní a inými inštitúciami a školami.
Učebnica je určená pre študentov stredných škôl, nie len pre maturantov. Je názorná, obsahuje množstvo praktických úloh, využíva grafické prostredie knižnice tkinter. Študenti sa na začiatku naučia kresliť grafické útvary, používať cyklus a vetvenie, ovládať program klávesnicou a myšou. V závere budú tvoriť animácie a jednoduché hry. Učebnica obsahuje aj súbor úloh na opakovanie a ukážku záverečného testu.
Učiteľom poskytuje učebnica:
- servis v podobe pripravených hotových materiálov, návodov, metodických poznámok;
- zadania pre žiakov na rôznej kognitívnej úrovni;
- možnosť pridávať vlastné úlohy, hodnotiť žiakov priamo v prostredí eUčebnice;
- možnosť využívať prostredie ako úložisko žiackych prác, stiahnuť si naraz odovzdané úlohy a hodnotiť ich aj bez prístupu na internet;
- priestor na vzájomnú komunikáciu.